Kép

Kép

Kategóriák

2014. július 12., szombat

Húzott, házi rétes


Hozzávalók a tésztához:
  • 250 g finomliszt
  • 250 g rétesliszt
  • 1 tojás
  • 1 diónyi zsír
  • 1 kk só
  • 2,5 dl meleg, de nem forró víz
  • 1 kk ecet
Töltelék nálam most:

  • 3 üveg magozott meggy
  • zsemlemorzsa vagy búzadara
  • kristálycukor
  • őrölt fahéj
A liszteket összeszitáltam, majd közepébe mélyedést készítettem. Ide ütöttem a tojást, a zsírt és a sót. Összemorzsoltam a két kezemmel, majd a meleg vízbe belekevertem az ecetet és lassan adagolva a liszthez adtam. Nekem kellett a 2,5 dl, de ez lisztfüggő... Lágy tésztát kell kapnunk, ami az elején elég ragadós, de 15-20 perc alapos dagasztás és asztalhoz csapkodás után, szép fényes, rugalmas és hólyagos tésztává válik.
Ekkor kétfelé vettem, lisztezett deszkára helyeztem és alaposan bekentem a gombócokat olvasztott zsírral. Két edénnyel letakarva pihentettem. Nálam ez egy óra volt, de lehet kevesebb is, azért 30 perc ajánlott. Ez idő alatt a gombócok kicsit megterülnek. 
Az asztalunkat letakarjuk egy abrosszal, meghintjük liszttel, majd mint a pizzát ahogy szoktuk, elkezdjük nyújtani.... 


Ezután ráhelyezzük az asztalra, és kézfejünkkel, alulról elkezdjük húzni. Szépen, lassan nem sietve, belülről kifelé haladva. Hártya vékonyságúra húzkodjuk! A lelógó, vastagabb széleit levágjuk, vagy letekerjük, kinek hogy egyszerűbb. Pár percig hagyjuk szikkadni, de ne sokáig, mert hamar szárad, majd meglocsoljuk olvasztott zsírral, megszórjuk búzadarával vagy házi zsemlemorzsával, rápakoljuk a kimagozott meggyet, megszórjuk kristálycukorral és őrölt fahéjjal. két végén kicsit ráhajtjuk a tésztát, majd az abrosz segítségével, lazán feltekerjük. Csinálhatjuk egy tekeréssel is és úgy is, hogy középen megállunk, majd a másik oldalról is középre tekerjük. Tepsi méretűre daraboljuk, majd tetejüket olvasztott zsírral lekenve, a 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk. Mikor már szép piros kivesszük, tetejét porcukrozzuk, majd jóízűen elfogyasztjuk! 

Én a tepsibe sütőpapírt tettem.


Jó étvágyat! 


1 megjegyzés:

  1. Sziasztok,
    Pénzügyi problémái esetén elkötelezettek vagyunk amellett, hogy protokollok nélkül kielégítsük Önt. Akár 1.000.000 euró hitelt és projektfinanszírozást tudunk biztosítani Önnek.
    Bármilyen jelenlegi helyzete és nehézsége is akadályozza, hogy bankjától hitelt vegyen fel, bízzon bennünk, meg tudjuk oldani Önnel.
    Vegye fel velünk a kapcsolatot, és teljes megelégedésére szolgálunk.
    Whatsapp: +4917683830359
    Email: hitelgranit@gmail.com
    PS: Nem komoly és paranoiás emberek, menjetek a maga útján.

    VálaszTörlés