Kép

Kép

Kategóriák

2013. szeptember 2., hétfő

ROZSOS HAMBURGERZSEMLE


Régóta sütöm Limarától a hamburgerzsemléit, mert nagyon ízletesek. Ma egy kicsit másképp készítettem, belecsempészve egy kis teljeskiőrlésű rozslisztet. Isteni finom lett!

Hozzávalók:
  • 450 gramm liszt
  • 150 gramm rozsliszt
  • 1 tk.só
  • 40 gramm vaj
  • 1 egész tojás
  • 100 gramm kefír
  • 1 ek. cukor
  • kb. 2,5 dl tej (lisztfüggő)
  • 20 gramm élesztő
  • + 1 tojás a kenéshez

Kb. 1,5 deci langyos tejbe beletettem cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. A liszteket összekevertem egy tálba, közepébe mélyedést készítettem, ide ütöttem a tojást, sót, vajat, kefírt a maradék tejet és a felfutott élesztőt. Alaposan kidagasztottam kézzel, majd hagytam duplájára kelni. Ezután 9 egyforma, kb. 122 grammos darabokra vágtam, gömbölyítettem és újra duplájára kelesztettem a sütőpapíros tepsin. Ha megkeltek lekentem őket a felvert tojással és megszórtam magokkal. 180 fokra előmelegített sütőben, amibe forróvizet tettem a párásítás végett, kb. 18-20 perc alatt pirosra sütöttem őket. Nagyon finom, lágy bélzetű zsemlék lesznek belőle!



Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése