Kép

Kép

Kategóriák

2013. szeptember 21., szombat

ROPOGÓS HÁZIKENYÉR TÖNKÖLYLISZTTEL


Ismét egy kenyér! Terikét azt hiszem nem kell bemutatnom senkinek...... Meseszép kenyereket és kalácsokat süt, érdemes benézni az oldalára! Ma az Ő receptje alapján sütöttem ezt a 2,10 kilós csöppséget, csupán annyit változtattam a tuti jó kenyér összetevőin, hogy tettem bele tönkölylisztet, illetve zabpelyhet.

Előző délután indítottam a folyamatot a kovász elkészítésével:

  • 250 ml víz
  • 250 gramm liszt
  • 40 gramm élesztő
  • 1 ek. olaj
A hozzávalókat alaposan összekevertem, kb. nokedli keménységű tésztát kaptam, majd letakartam folpackkal és az asztalon hagytam.

Másnap reggel egy tálba tettem:
  • 800 gramm BL55-ös lisztet
  • 200 gramm tönkölylisztet
  • 2 ek. zabpelyhet
  • kb. 510 ml vizet (nekem kicsit több kellett a tönköly miatt)
  • 6 kk. só csapósan
  • 1 ek. porcukor
  • 2 ek. olvasztott vaj
  • + az előző esti összes kovász
Alaposan kidagasztottam a tésztát, szép fényes rugalmas és hólyagos lett, majd hagytam pihenni.
Ilyen lett 30 perc elteltével:



Ezután óvatosan átgyúrtam és ismét pihenés következett:


Hagytam duplájára kelni:


Mikor ilyen szép nagyra kelt kiborítottam, kinyomkodtam belőle a levegőt, megformáztam és a sütőpapírral bélelt jénaiba tettem. Kb. 30 perc elteltével mintáztam, majd 10 perc múlva, a jénai tetejét is alaposan bespriccelve vízzel, betettem a 230 fokos sütőbe. 8 literes a jénaim, de 15 perc elteltével le kellett vegyem róla a tetejét, mert beledagadt.... :) Innentől tető nélkül sütöttem tovább kb. 30 perc sütés következett. Én úgy szeretem a kenyeret ha szép piros.... ha valaki világosabban szereti, nem kell ennyi ideig sütni, de ez sütőfüggő, ki kell tapasztalni! Megkopogtattam a kenyér alját, szép kongó hangot adott, úgyhogy mehetett hűlni. Szinte azonnal elkezdett pattogni..... Én sütés után már nem spricceltem le, de kinek így kinek úgy válik be..... :)





Jó étvágyat! 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése