Kép

Kép

Kategóriák

2013. július 20., szombat

SAJTOS BAGETT


Az egész család imádja a Lidl-s sajtos bagettet! Nem is olyan régen találkoztam bagett receptekkel a neten és akkor döntöttem el, hogy megsütöm. Végül is a bagett is kenyérféle, kicsit lágyabb tésztából, így több receptet is elolvastam és Limaráé győzött meg igazán! Öregtésztám volt a hűtőben, és csak apró változásokat eszközöltem.

Hozzávalók:
  • 500 gramm liszt
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 2 tk. só
  • csipet aszkorbinsav
  • 250 gramm öregtészta
  • 1,5 dl víz
  • 0,5 dl tej
  • 1 kk. cukor
  • 20 gramm élesztő
  • 140 gramm joghurt
  • 2 ek olvasztott vaj
Tetejére:
  • reszelt sajt
A tejbe beleteszem a cukrot majd belemorzsolom az élesztőt és felfuttatom. A vaj kivételével mindent beleteszek egy dagasztóedénybe, majd a felfuttatott élesztőt is hozzáöntöm és alaposan kidagasztom a kezemmel. A végén adom hozzá a vajat, majd hagyom duplájára kelni a tésztát. Ha megkelt 10 darabra osztom és az itt látható módon bagett formává alakítom őket. 20-25 percig hagyom kelni, ezalatt bemelegszik a sütő 180 fokra, majd lespriccelem a tetejüket vízzel és megszórom reszelt sajttal. A sütőbe tetem forró vizet gőzösítés végett, majd bedugtam a bagetteket is. 20-25 perc alatt szép pirosra sültek, de ez sütőfüggő, tessék figyelni! Én 1 tepsire 5 darabot tettem, addig a többi a hűtőben várta sorsát mivel nagyon meleg volt ma. Így nem sültek össze, szép formásak maradtak.



Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése