Kép

Kép

Kategóriák

2013. július 19., péntek

JOSTÁS PITE



A jostának van egy érdekes fanyar íze, amit nagyon szeretünk! Mivel Anyukámék kertjében többek között ez is megterem, egy igazi nyári ízvilágot lehet belecsempészni egy pitébe. Zamat és Illatnál van egy fantasztikus áfonyás pite, ami az ihletet adta hozzá.

Hozzávalók:
  • 300 gramm liszt
  • 200 gramm vaj
  • 100 gramm porcukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 2 tojássárgája
  • csipet só
  • reszelt citromhéj
A töltelékhez:
  • josta
  • 2 dl tejföl
  • kb. 80 gramm cukor
  • vaníliás cukor
  • 2 egész tojás
A vajat kb. 20-25 percre betettem a fagyasztóba, hogy reszelni lehessen. A többi hozzávalóval együtt beletettem egy tálba, majd egy robotgép segítségével 1-2 perc alatt morzsás állapotig kevertem. Ezután összegyúrtam, a kezem épp elég meleget adott, hogy egynemű és gyúrható legyen, majd folpackba csomagolva betettem a hűtőbe legalább 30 percre. Elővettem a pitesütőm, vágtam az aljába sütőpapírt, és lisztezett felületen kicsit nagyobbra nyújtottam a tésztát. Belehelyeztem a formába és 180 fokon addig sütöttem, míg el nem kezdett pirulni. Ekkor kivettem, és rászórtam a gyümölcsöket. A tojásokat összekevertem a tejföllel és a cukorral, majd a gyümölccsel bélelt pitére öntöttem. Visszatettem a sütőbe és tűpróbáig, kb fél órát sütöttem. 
Isteni finom pite lett ebből az értékes gyümölcsből!



Jó étvágyat! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése