Kép

Kép

Kategóriák

2013. július 11., csütörtök

ASZALTPARADICSOMOS GOMBÁS RIZOTTÓ


Tegnap megláttam Markánál a rókagombás rizottót. Nagyon-nagyon szeretjük és nagyon megkívántam! :) Mivel csiperkegombám volt csak itthon, kicsit elkeseredtem, mert erdei gombából az igazi! Az viszont csak a piacon van, na meg az erdőbe, de nem menjen gombát szedni az, aki nem ismeri igazán őket! Úgy gondoltam a családom  mindenképp jobban jár, ha abból készítem el ami itthon van, ám legközelebb vargányával vagy rókagombával vagy........ ;) Azért senki ne keseredjen el, ha úgy jár mint én, megmondom őszintén csiperkével is isteni lett! 

Szóval ahogy én készítem:

Hozzávalók:

  • 350 gramm gomba 
  • 300 gramm  rövid szemű rizottó rizs
  • 1 nagy fej vöröshagyma vagy 4-5 szál újhagyma
  • 4-5 cikk aszalt paradicsom vagy 2 friss
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 1,5 dl fehérbor
  • 1 liter húsleves alaplé
  • 1 csokor petrezselyem
  • reszelt parmezán sajt
  • 40 gramm vaj
  • 2 ek olivaolaj
  • 0,5 dl tejszín vagy 1 kk vaj utólag hozzátéve
  • bors
Egy magasfalú serpenyőbe tettem a vajat és az olajat, majd beleszeltem az újhagymát. Ha friss a zöldje, abból is mehet bele nyugodtan. Megpároltam, majd hozzáadtam a vastagabb szeletekre vágott gombát is. Kicsit megsóztam, majd fedő alatt tovább pároltam. Amikor elfőtte a levét hozzáadtam a kockára vágott aszalt paradicsomot és a rizst. Erős lángon, folyamatosan keverve megpirítottam és felöntöttem a borral. Takarékra véve, fedő alatt addig pároltam míg az összes levet magába szívta. Ekkor 4 adagra elosztva öntöttem hozzá a húslevest, mindig megvárva, míg az előzőt magába szívta a rizs. Sózzuk, fűszerezzük egy kis friss feketeborssal, apróra vágott petrezselyemzölddel.  Ha az összes alaplé elfogyott, hozzáadom a vajat vagy a tejszínt, ízlés szerint reszelt parmezánsajtot és fedő alatt pihentetem pár percig.



Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése