Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 15., szerda

SPÁRGAKRÉMLEVES


A spárgával először huszonévesen találkoztam egy önkiszolgáló étteremben. Mit mondjak? Nem tettünk egymásra túl jó benyomást..... ezért aztán évekig nem éreztem szükségét neki, hogy felmelegítsük kapcsolatunkat. Aztán jött a tavasz, és kerestem a friss, roppanós zöldségeket, és mi az, amivel először találkozunk az üzletek polcain? Hát a spárga! Fehér vagy zöld esetleg lila, de ott virítanak üdén csomagokba kötve. Vitamin éhségemnek utat engedve leemeltem egy zöld csomagocskát a polcról, majd nekiálltam kutakodni, hogy is készítsem el úgy, hogy ne kelljen száműznöm ismét évtizedekre a konyhámból. Ildinyónál akadtam rá erre a csodára, amit garantálok, hogy minden eddigi spárgaellenesnek ízleni fog! 

Hozzávalók:
  • 500 gramm fehér vagy zöld spárga megtisztítva, felkarikázva
  • 4 szál újhagyma, szintén karikára vágva a zöldjével együtt
  • 150 gramm füstöltszalonna kockára vágva
  • 1 liter húsleves vagy alaplé
  • csipet cukor
  • só, bors
  • 3 ek. tejföl
  • 2 dl tejszín
  • 1 ek. liszt
  • petrezselyemzöld
A kockára vágott szalonnát megpirítom, zsírjából kiszedem és félreteszem. A szalonnazsírba beledobom a hagymát, megfonnyasztom rajta, majd beleteszem a spárgákat is. Pár percig párolom, majd felöntöm húslevessel és puhára főzöm. Amikor a spárga megpuhul, 1-2 spárgasípot kiveszek belőle a tálaláshoz, a többit összeturmixolom. A tejfölt, tejszínt és a lisztet simára keverem, öntök hozzá egy kevés spárga lét, majd beleszűröm a turmixolt spárgába. Összeforralom, ha kell még sózom, borsozom és pirított szalonnával, petrezselyemzölddel és a félretett spárgasípokkal tálalom.



Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése