Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 1., szerda

RIBIZLIZSELÉS TEJBERIZS


Május elseje és a szép idő végett is, időnk nagy részét a szabadban töltöttük. Ám hazaérve valami édességre vágyott a család.... Körülnéztem a hűtőben és spájzban, és a kínálatból egy hamar elkészíthető édesség mellett döntöttem....

Hozzávalók 3-4 személyre:
  • 150 gramm rizs
  • 1,5 dl víz
  • csipet só
  • 3 dl tej
  • 50 gramm cukor
  • 1 vaníliarúd
  • 1 egész fahéj
  • 300 gramm fagyasztott ribizli
  • 1/2 ek. étkezési keményítő
  • 20 gramm cukor a ribizlihez
  • 2 ek fehérbor
  • 2 dl tejszín
  • 1 cs. habfixaló
  • 30 gramm cukor a tejszínhez
  • kis szál menta
Elkészítés:

A rizst megmostam, megszárítottam, majd a vízben egy csipet sóval, fedő alatt feltettem főni. Közben a tejet a vaníliarúd kikapart magjával és a héjával, egy darab fahéjjal felforraltam. Amikor a rizs beszívta az összes vizet, hozzáadtam a felforrt tejet és a cukrot. Takaréklángon addig főzzük, míg a rizs teljesen megpuhul. A vanília héját és a fahéjat kivettem, díszítéshez használtam. Rátettem a fedőt és félretettem hűlni. Nem kell megijedni, ha ekkor még a rizs szív el a tejből, majd a tejszínnel pótoljuk. A fagyasztott ribizlit beletettem egy edénybe, hozzáadtam a cukrot, majd elkezdtem főzni. Amikor már kiengedett és a cukor is elolvadt, öntöttem hozzá 2 ek. fehérborban elkevert keményítőt. Besűrítettem, majd ezt is kihűtöttem. Amikor már minden hideg, felvertem a tejszínt a cukorral és a habfixálóval, majd a 2/3 részét hozzákevertem a rizshez. A ribizlizselével rétegezve, végén a maradék tejszínhabbal, a félretett ribizlivel és mentalevéllel díszítettem. 

Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése