Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 23., csütörtök

HÁZI SZÉLESMETÉLT


Már sokszor gondoltam rá, hogy beszerzek egy tésztagépet, de a gondolati síknál még nem jutottam tovább.... addig marad a kézzel való sodrás-nyújtás. Én még anyukámtól, ő az ő anyukájától és így tovább, tanultam a tésztakészítést, ami utánozhatatlanul finomabb frissen, mint a bolti száraztészták. Én így készítem:

Hozzávalók:
  • 300 gramm finomliszt
  • 300 gramm rétesliszt
  • 2 egész tojás
  • víz
A liszteket összekeverem, közepébe ütöm a tojásokat, majd kézzel elkezdem összedolgozni. Annyi vizet teszek hozzá, hogy kemény, de rugalmas tésztát kapjak. Szép egyneművé gyúrom, majd folpackba csomagolom és egy fél órát legalább pihentetem.

Négy darabba vágom, majd lisztezett felületen, késfoknyi vastagságúra nyújtom. Széles metéltnél 10 centi széles csíkokra szelem a kinyújtott tésztát, majd egymásra helyezve tetszőleges vastagságúra szeletelem.


Jó étvágyat!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése