Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 28., kedd

FEHÉRKENYÉR II.


Mai kenyerem Limara jól bevált fehérkenyere. A neve önmagáért beszél, nem is kell mást mondanom.

Hozzávalók:
  • 2,7 dl víz (0,7 lehet tej)
  • 2 csapott teáskanál só
  • 2 ek. olaj
  • csipet aszkorbinsav
  • 2 ek. burgonyapehely (ezt én most elhagytam)
  • 250 gramm öregtészta
  • 500 gramm BL80-as kenyérliszt
  • 10 gramm friss élesztő
20 perc alatt bedagasztom a kenyérsütőgép segítségével, majd az üstből kivéve gombóccá alakítom és beleteszem egy üvegtálba. Tetejét folfack-al beborítom és 30 percig kelesztem. Az idő elteltével pár mozdulattal átforgatom, majd újabb 15 percig hagyom pihenni a tésztát. Kiveszem, kezemmel kilapogatom a levegőt belőle, majd megformázom. Sütőpapírral bélelt jénaiba helyezem, tetejét ráborítva hagyom duplájára kelni. Közben a sütőt felmelegítem 230 fokra, teszek be egy edénybe vizet. Amikor a kenyér már szépen megkelt, tetejét bevágom, a jénait tetejét alaposan megspriccelem vízzel és beteszem a sütőbe. 30-40 percig lezárt tetővel sütöm, majd az utolsó 10 percet tető nélkül. Ha megsült, még forrón lespriccelem vízzel, majd kiviszem az erkélyre. Azonnal elkezdett beszélgetni és cserepesedni, nagyon finom ropogós, lágy bélzetű kenyeret kaptam! 



Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése