Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 12., vasárnap

FAHÉJAS HARMONIKA KALÁCS


Régóta terjed az interneten ez a formázás.....bevallom elbűvölt, el is mentettem a gépre, hogy majd egyszer megsütöm. Azóta több helyen is láttam sósan, édesen, és mivel  fahéjimádók vagyunk, elsőnek így sütöttem meg. A tésztájához a Vaníliás briós-t vettem alapul. A forma Az otthon ízeinél tetszett a legjobban.

Hozzávalók a tésztához:
  • 300 gramm finomliszt
  • 200 gramm rétesliszt
  • 1 egész tojás
  • 1 tojás sárgája
  • 1 dl tej
  • 1 dl tejszín
  • 50 gramm vaj
  • 50 gramm cukor
  • 1 kk. só
  • 1 vaníliarúd kikapart magja
  • 20 gramm élesztő
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 50 gramm lágy vaj
  • 150 gramm cukor
  • 2 kk. fahéj
A fentiekből 20 perc alatt egy lágy tésztát dagasztottam, amit hagytam duplájára kelni. Miután szépen megkelt, lisztezett deszkára borítottam, és kb. 4 mm vastagságúra nyújtottam. Megkentem olvasztott vajjal és megszórtam a fahéjas cukorral. Derelyevágóval 4 csíkot vágtam belőle hosszában, majd a szélesebb felénél 6 felé osztottam. Így kaptam 24 négyzetet.


Hatot egymásra tettem, majd sütőpapírral bélelt őzgerincformába raktam ilyen módon: 


Tetejét megkentem olvasztott vajjal és szórtam rá még fahéjas cukrot.
A sütőt előmelegítettem 180 fokra, és míg el nem érte a megfelelő hőmérsékletet, hagytam kelni a tésztát. Sütőtől függően kb. 40 perc alatt lett kész. Én az utolsó 5 percben letakartam a tetejét alufóliával. Amikor megsült, a sütőformával együtt hagytam langyosra hűlni, ezek után kiborítottam és lehúztam az aljáról a papírt. Szeletelni nem kell, szépen elválnak egymástól a lapok. Pihe-puha, finom fahéjas íz, az alján karamellizálódott cukorkéreggel. 



Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése