Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 11., csütörtök

SOKMAGVAS ROZSOS KENYÉR



Nagyon szeretjük a magos kenyereket, ezért a tegnapi kiflik után, ma Limara sokmagvas rozsos kenyerére esett a választásom. Semmit nem módosítottam rajta, minden épp úgy tökéletes, ahogy Ő megalkotta! Egyedül a formája más, de ez az ízén mit sem változtat!

A kenyér sütése ebben az esetben is előző este indul, mint ahogy már megszokhattuk.

Az öregtésztát, most szintén Limara receptje alapján készítettem el.

Hozzávalók:
  • 2,5 dl víz
  • 2 ek. joghurt
  • 200 gramm öregtészta
  • 2 ek. olaj
  • 2 tk. só
  • csipet aszkorbinsav
  • 100 gramm rozsliszt
  • 400 gramm BL 80 kenyérliszt
  • 1 tk. barnacukor
  • 12 gramm friss élesztő
  • 1-1 ek. len, napraforgó, szezámmag
  • 1-1 ek. pehelymix és hajdinapehely
Minden hozzávalót beletettem a kenyérsütő üstjébe, és 20 perc alatt kidagasztottam. Ha végzett a gép, lisztezett felületre borítottam, kicsit átgyúrtam, majd 20 percig pihentettem a tésztát. Az idő leteltével újból átgyúrtam, majd 20 perc elteltével megformáztam, és hagytam duplájára növekedni. Ez idő alatt a sütőt 220 fokra felmelegítettem, aljába vizet tettem. A formázott kenyeret és a jénai tetejét is, a megszokott módon bespricceltem vízzel , majd a sütőpapírral bélelt edénnyel együtt betettem a sütőbe. A jénai tetejét ez  alkalommal végig rajthagytam, és a hőfokon sem változtattam. Sütőtől függően 45-50 perc alatt szép pirosra sül. 


Jó étvágyat!




2 megjegyzés:

  1. Szia Éva!
    A receptek közt keresgélve találtam rád.
    Látom nem olyan régóta írod a blogod de már most szuper recepteket hozol:)
    Már ki is néztem magamnak kettőt: a sütés nélküli gesztenyés tortát és a zselés patkót.
    Sok sikert!
    Kérlek nézz be hozzám is, megtisztelnél vele! :http://www.juditkakonyhaja.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  2. Kedves Judit!

    Részemről a megtiszteltetés! Csodálatos a blogod, fantasztikus képekkel és receptekkel! Valóban pár hete indítottam a blogomat, részint egy barát invitálására, másrészt családom és barátaim kedvtelésére. Bőven van még mit tanulnom, és remélem egyszer megközelítőleg az enyém is olyan szép és tartalmas lesz, mint a tiéd! Ha nem haragszol, felvettelek a bloglistámra, mert elkápráztatott amit láttam! Köszönöm szépen a visszajelzést, és szívesen fogadok minden tanácsot, amit adnál nekem.

    VálaszTörlés