Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 17., szerda

SAJTKRÉMLEVES MEDVEHAGYMÁVAL




Imádjuk a krémleveseket, legyen az zöldségből vagy gyümölcsből..... Szép lassan felkerül majd mind a blogra.... Ma az egyik kedvencet hoztam! 
Tegnap este kaptam a barátnőmtől egy nagy táskányi medvehagymát. Ma a levesbe került belőle, a többit eltettem, így egész évben fogyaszthatjuk. Nagyon szeretjük és hogy mi mindenre jó? Egy kis információ:

Fokozza az étvágyat és az emésztőrendszer működését. Vérnyomáscsökkentő és vérzsír csökkentő hatása ismert, C-vitamin tartalmának köszönhetően pedig javítja a szervezet ellenálló-képességét.
A népi orvoslás a medvehagymát termesztett társához hasonlóan felső légúti megbetegedések megelőzésére és a kialakult hurut súlyosságának csökkentésére, továbbá bélfertőtlenítő, emésztést javító tulajdonsága miatt egyes emésztési panaszok kezelésére alkalmazza.
Tudományos megfigyelések szerint vérnyomáscsökkentő hatású, lassítja a koleszterin lerakódások kialakulását az érfalban, javítja a végtagok keringését.

Fontos tudni!
Enyhe vérlemezke- (trombocita-) összecsapódást gátló aktivitással is rendelkezik. Véralvadásgátló szerekkel történő együtt szedése nem javasolt, mert a vérzés létrejöttének kockázata fokozódhat. A megnövekedett vérzéshajlam miatt nem szabad hagymát enni műtétek előtt, és csak orvosi felügyelet mellett megengedett véralvadásgátlót, nem-szteroid gyulladáscsökkentőt szedő betegek számára a rendszeres hagymafogyasztás.


Hozzávalók:
  • 2 szelet füstölt szalonna (kb.10 dkg)
  • csapott ek. liszt
  • 30 dkg sajt vegyesen (Nálam most: 10 dkg füstölt karaván, 10 dkg pannonia, 10 dkg trapista)
  • 7 dl víz vagy húsleves
  • 1 db házias húslevesalap (marha)
  • 2 dl tejszín
  • 0,5 dl fehérbor
  • só, bors
  • medvehagyma
Elkészítés:

A szalonnát kockákra vágtam majd megpirítottam, zsírjából kiszedtem és félretettem.  A visszamaradt szalonnazsírban megfuttattam a lisztet, majd felöntöttem a húslevessel. Ennek hiányában vízzel, amibe 1 húslevesalapot teszünk. Felforraltam, majd hozzáadtam a lereszelt sajtot. Pár percig főztem, míg a sajtok elolvadtak, majd hozzáadtam a tejszínt és a fehérbort. Jól kiforraltam, sóztam, borsoztam. Tálaláskor tetejét megszórtam reszelt sajttal, pirított szalonnával és apróra vágott medvehagymával. Pirítóssal kínáltam, amit  megkentem medvehagyma pestoval.
Pirított fenyőmaggal is isteni! :)

Jó étvágyat hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése