Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 13., szombat

PARADICSOMOS HÚSGOMBÓC




Amit ma hoztam, az egy nagyon régi étel.....Gyermekkoromban egyáltalán nem rajongtam érte, de felnőve az egyik kedvencem lett. Nem értem annak idején miért volt ellenszenves ez az eledel, talán mert azt mondták meg kell enni? Sok-sok paradicsomszósszal szeretem, ami most a képen ugyan nem látszik, de hát a dekorációra is figyelni kell.... :D

Hozzávalók: 

A gombóchoz:
  • 50 dkg darált hús ( nálam most sertéscomb)
  • 10-12 dkg rizs ( főtlen)
  • 1 tojás
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • bazsalikom
  • oregáno
  • só, bors, pirospaprika
A mártáshoz:
  • 1 ek. olaj ( elhagyható, ha paradicsompüréből készítjük)
  • 1 ek. liszt (elhagyható, ha paradicsompüréből készítjük)
  • 1 liter paradicsomlé, vagy ennek híján 2 doboz paradicsompüré 
  • 2 gerezd fokhagyma
  • zellerzöldje
  • só, bors, cukor
  • 2-3 dl víz
Elkészítés:

Az apróra vágott vöröshagymát kevés olajon megdinsztelem, majd félrerakom. A húshoz hozzáadom a tojást, az átnyomott fokhagymát, pirospaprikát, sót, borsot, oregánot, bazsalikomot, és a langyosra hűlt vöröshagymát. Alaposan összedolgozom és ha kell, még utánafűszerezem. Ha kész, belekeverjük a megmosott rizst. Egy megfelelő méretű edényben felhevítettem az olajat, hozzáadtam a lisztet, vagyis készítettem egy rántást. Beleöntöttem a paradicsompürét, összeforraltam, majd tettem bele átnyomott fokhagymát, sót, borsot, és vizet. Mivel elfogyott a befőzött paradicsomlé, így én ez esetben, mindig a  lentebb látható paradicsompürét használom. Nagyon finom az íze, és kiváló az állaga. Szóval ott tartottam, hogy a mártásomhoz minden hozzávalót beletettem és összeforraltam. Elővettem a félretett hús masszát, és diónyi gombócokat formálva belőle, szépen belerakosgattam a szószba, majd takaréklángon puhára főztem benne. Figyelni kell rá, néha belekeverni, ha vizet kíván, adni hozzá egy keveset. Amikor a dobozos paradicsompürét használom, akkor nem szoktam neki rántást csinálni, szépen besűrűsödik a szósz anélkül is..... A legvégén én teszek hozzá cukrot, mivel mi édesen szeretjük a mártást. Főtt burgonyával tálalom.

A paradicsompüré:





Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése