Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 24., szerda

MAGYAROS CUKORBORSÓFŐZELÉK


Nagyon szeretjük a borsófőzeléket, de nálunk mindig "piros" színe volt..... Amikor a lányaim még kicsik voltak, sosem értettem, miért nem eszik meg az óvodában, hiszen itthon nagyon szeretik.... Aztán mikor megkérdeztem tőlük, azt mondták azért nem, mert fehér és édes...... Lényegebén ízlés dolga, az ahány ház annyi szokás mondás, itt is érvényesül.... Én így készítem:

Hozzávalók:
  • 100 snack csípős kolbász
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 450 gramm cukorborsó
  • 350 gramm burgonya
  • 300 gramm tejföl
  • 40 gramm liszt
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • 1 húsleves alap
  • 1 liter víz
  • só, bors, pirospaprika
Elkészítés:

A csípős snak kolbászt karikára vágtam, és egy kevés olajon pár percig sütöttem. Ez idő alatt a benne lévő zsiradék kiolvad, a kolbászkarikák pedig szép pirosak lesznek. Hozzáadtam az apróra vágott vöröshagymát, pár percig még pirítottam, majd a tűzről levéve, belekevertem a pirospaprikát, sót, borsot, és az apróra vágott petrezselyemzöldet. Hozzáadtam a cukorborsót is, összekevertem, majd a vizet hozzáadva visszatettem a tűzre. Beledobtam a húslevesalapot, majd addig főztem, míg a borsó félpuha lett. Ekkor hozzáadtam a kockára vágott krumplit és megvártam míg megpuhul. Ha kész, a tejföllel összekevertem a lisztet, adtam hozzá egy kevés levet a főzelékről, majd az egészet beleszűrtem és besűrítettem. Újraforrástól számítva pár percig forraltam. Sült virslivel és friss kenyérrel tálalom....

Jó étvágyat! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése