Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 24., szerda

LEKVÁROS RAVIOLI - AVAGY LINZER MÁSKÉPP


Ez a fajta linzer sokszor kerül az asztalra, mert nem csak mutatós, hanem napokig omlós marad, maradna, ha el nem fogyna! Pikáns lekvárral az igazi, ezért én ribiszkével szoktam sütni....

Hozzávalók:
  • 500 gramm liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 1 csipet só
  • 1 tojás 
  • 1 ek. vanília aroma
  • 275 gramm lágy vaj
  • 150 gramm porcukor
  • 2 ek. tejföl (lehet több is, liszt függő)
  • 1 citrom reszelt héja
Töltelékhez:
  • 1 kis üveg pikáns lekvár, nálam most fekete ribizli
Lekenéshez:
  • 1 tojás szétválasztva
  • sárgájához 1 ek. tej

Elkészítés:

A vajat a porcukorral habosra kevertem, majd beletettem a vaníliaaromát, sót, egész tojást és a tejfölt. Robotgéppel egynemű masszává dolgoztam. A liszthez hozzáadtam a sütőport és citrom reszelt héját, majd a vajas keverékhez adtam. Összegyúrtam és két egyforma darabba vágtam, amiket folpackba csomagolva a hűtőbe tettem pihenni. Minimum 1 órára, de az sem baj ha többet pihen. 
Ha letelt az idő, elővettem az egyik gombócot és lisztezett felületen 2-3 mm vastagságúra nyújtottam. Hullámos szélű linzerkiszúróval kiszaggattam, (az enyém 6 cm átmérőjű) majd sütőpapíros tepsibe raktam. 


Nekem a gáztesibe 20 darab fért el, szépen levegősen. Mindegyiket megkentem kissé felvert tojásfehérjével,
 majd a közepükre ribizlilekvárt tettem.....


A következő 20 darabot kereszt alakban bevágtam derelyevágóval......


Majd ráhelyeztem őket a lekváros alapra........


Ezekután fogtam egy likőrös poharat és a kereszteket középre fogva, óvatosan összenyomtam a tésztát. A közepe kiemelkedik és itt már úgy néz ki, mint egy ravioli....


A megmaradt tojássárgájához adtam egy kis tejet, megkentem vele a linzerek tetejét, és 180 fokos sütőbe téve, pirosra sütöttem. Ha kihűltek, meg lehet szórni porcukorral ....... Nekem ebből az adagból 50 darab linzer lett!






Jó étvágyat! 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése