Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 2., kedd

JÓSÁG SZELET



Hozzávalók:
  • 2 csomag levelestészta
  • 1 üveg meggybefőtt
  • 8 ek. búzadara
  • 3 ek. cukor
  • 2 csomag vaníliapuding
  • 8 dl tej
  • 3 ek. cukor
  • 25 dkg vaj
  • 1 vaníliarúd kikapart belseje
  • fél liter tejszín
  • 1 csomag habfixáló
  • kevés cukor
  • 1 vaníliás cukor
Elkészítés:

Előmelegítjük a sütőt 180-200 fokra, majd az egyik tésztát kinyújtjuk tepsi nagyságúra. Nekem van egy 25x36 centis, csatos tortaformám, én azt vettem alapul. Lecsatoltam az oldalát, ráhelyeztem a tésztát és pár perc alatt pirosra sütöttem. Félretettem egy rácsra, majd a következő tésztát is a tepsire helyezve, pizza, vagy derelyevágóval felkockáztam, és ezt is pár perc alatt megsütöttem. Erre a könnyebb szeletelhetőség miatt van szükség, emellett sokkal szebben is mutat. Ezeket is félretettem, és visszahelyeztem az egészben hagyott tésztát a kihűlt tepsire, majd felcsatoltam az oldalát.
A meggybefőttet leszűrtem, levét felfogtam, elkevertem benne a búzadarát és a cukrot, én löttyintettem hozzá egy kis rumot és állandó keverés mellett besűrítettem. Hozzáadtam a meggyet és még melegen az egészben hagyott tésztalapra simítottam.
A vaníliáskrémhez a pudingporral, cukorral, és a tejjel sűrű krémet főztem, majd hozzákevertem a vaníliarúd kikapart belsejét, és hagytam kihűlni. Közben a vajat habosra kevertem, majd a kihűl vanília krémmel , a robotgép segítségével összedolgoztam. Ezt a krémet a meggyes krém tetejére simítottam.
A tejszínt kemény habbá vertem a cukorral, habfixálóval és a vaníliáscukorral, majd a vaníliáskrém tetejére simítottam. Ezután már csak annyi dolgom maradt, hogy a megsült tésztakockákkal szépen kirakjam a tetejét, és porcukorral megszórjam. 

Azonnal fogyasztható, de hűtőben is eláll pár napig, már ha marad belőle! Isteni finom, egyszerűen és gyorsan összeállítható, mutatós sütemény! 

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése