Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 7., vasárnap

GESZTENYETORTA





A vasárnapi ebéd mellé desszertnek egy olyan süteményt kerestem, ami hamar összedobható, nem kell sütni, mivel a sütőm foglalt volt, mutatós és nagyon finom. Így előkerestem régi kis "szakácskönyvem", amibe még azokat a receptek írogattam, amiket otthonról Anyukámtól és Nagymamámtól hoztam. Mivel egy keksztekercs alap, sokaknál megtalálható, de ami nagyon hasonlított itt található. Így egy gesztenyés sütire esett a választásom, aminek a család kimondottan örült, mivel igazán nagy kedvenc! 

Hozzávalók:

A torta aljához:
  • 3 csomag gesztenyemassza ( nekem 200 grammosak voltak egyenként)
  • 20 dkg darált keksz
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 3 ek. rum
  • annyi tej, amennyivel a tészta összeáll
A fentieket egyneművé gyúrom, majd egy 26 cm-es kapcsos tortaformába, egyenletesen belelapogatom. 
A gesztenyés massza tetejét én megszórtam rumos meggyel, amit Anyukám készített, majd betettem a hűtőbe, míg a krém elkészült.

Krém:
  • 2 csomag vanílíapuding
  • 6 dl tej
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 1 ek. vanília aroma
A pudingporból és a tejből sűrű krémet főztem majd hideg helyre tettem. Amíg hűlt, a vajat a cukorral és a vanília aromával habosra kevertem, majd hozzáadtam a már hideg vaníliakrémet és az egészet egy robotgép segítségével alaposan összedolgoztam. Ezt a krémet a gesztenyés alapra simítottam, majd ismét hidegre tettem, míg a tejszínhabot elkészítettem.

Tejszínhab:
  • 3 dl tejszín
  • 2 ek. porcukor
  • 2 zacskó habfixáló
Díszítés: 
  • 1 tábla tejcsoki
  • csokilencse
A hideg tejszínhabot elkezdtem verni, majd hozzáadtam a cukrot és a habfixálót és a robotgépet addig dolgoztattam, míg jó kemény nem lett. Ekkor a pudingos krém tetejére simítottam. 1 tábla Milka csokit elcsórtam a lányomtól, ráreszeltem a tejszínhab tetejére, és megszórtam csokilencsével. Azonnal fogyasztható.



Jó étvágyat!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése