Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 17., szerda

ERDEIGYÜMÖLCSÖS PALACSINTATORTA



Lajos Mari konyhájában láttam meg ezt a fantasztikus palacsintatortát! Minden benne van, mi szem szájnak ingere, színes, finom és pikáns! Ajánlom mindenkinek! 

Hozzávalók a palacsintához:
  • 2,5 dl tej
  • 2,5 dl tejszín
  • 1 citrom reszelt héja
  • 8 tojás
  • 100 gramm lágy vaj
  • 80 gramm porcukor
  • 200 gramm rétesliszt
  • csipet só
  • 50 gramm vaníliáscukor
Hozzávalók a töltelékhez:
  • 700 gramm erdei vagy kerti bogyós vegyes gyümölcs, lehet fagyasztott is
  • 100 gramm áfonyadzsem
  • 1 dl víz
  • 2 ek. vaníliapuding
  • 100 gramm hámozott, darált mandula
  • 100 gramm porcukor
  • menta

Elkészítés:

A krémmel kezdjünk:
A gyümölcsöket megtisztítom, 100 grammot félreteszek a díszítéshez. Az áfonyadzsemet a vízzel összekevertem, hozzátettem a gyümölcsöket és pár percig főztem. Mivel én most fagyasztott gyümölcsből készítettem, engedett levet, így abból vettem ki, hűtöttem le egy picit, majd adtam hozzá a 2 ek. pudingport, amit simára kevertem benne. A pudingos keveréket hozzáadtam a gyümölcsökhöz és addig forraltam állandóan kevergetve takaréklángon, amíg szépen besűrűsödött. Ekkor félretettem, had hűljön.

Jöhet a tészta:
A megmosott tojásokat kettéválasztjuk. A vajat a cukorral habosra kevertem, és egyenként hozzáadtam a tojások sárgáját, majd a reszelt citromhéjat. A tejet és a tejszínt összekevertem, majd a liszttel felváltva hozzáadtam a tojásos masszához. Egyneművé, simává keverjük és félre tesszük 10-15 percre.
Ezalatt a tojások fehérjét egy csipet sóval  és a vaníliás cukorral kemény habbá vertem, majd óvatosan, hogy a hab ne törjön össze, több részletben a palacsinta tésztához kevertem.

A darált mandulát összekevertem a porcukorral, és minden hozzávalót a kezem közelébe készítettem.

Előveszünk egy közepes palacsintasütőt (20 cm átmérőjű) és egy kevés olvasztott vajat felhevítünk benne. A lángot visszavesszük takarékra, ezen fogjuk kisütni a palacsintákat!
Beleöntöttem egy merőkanálnyi tésztát és addig sütöttem, míg az alja aranybarna, a teteje rezgőssé vált. (2-3 perc) Megráztam a serpenyőt és óvatosan, a rezgős felével felfelé, a tányérra csúsztattam. Megint megkentem egy kis vajjal a serpenyőt, majd egy újabb adag tésztát készítettem bele. Ezalatt a kisült palacsinta tetejét megszórtam a cukros darált mandulával, majd megkentem vastagon a gyümölcsös krémmel. Ezt addig folytattam, míg az utolsó palacsinta is ki nem sült. Ezt fordítva tettem a torta tetejére, tehát az aranybarna fele volt felül. Megszórjuk alaposan porcukorral, és a félretett gyümölcsökkel és mentalevéllel díszítjük. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése