Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 10., szerda

BÉKEBELI ROPOGÓS KIFLI




Tegnap elfogyott a kenyerünk, és gondoltam a változatosság kedvéért, meg mert nagyon szeretjük, kifliket sütök. Ezekre a békebeli ropogósokra Mohánál akadtam rá, és olyan csábítóak voltak, hogy szinte az orromban éreztem az illatát. El is határoztam, hogy ezt kipróbálom.... Csak ajánlani tudom mindenkinek, mert a látvány mellett, az íze is csodálatos! Apróbb változtatással készítettem el, olaj helyett vajjal, és víz helyett tejsavóval. 
Ahogy a kenyereknél megszoktam, a kifli "sütése" is előző nap kezdődik....

Hozzávalók 8 darab kiflihez, előző este:
  • 150 gramm BL 80 kenyérliszt
  • 1 dl langyos víz
  • 5 gramm élesztő
Ezeket az összetevőket egy  pár perc alatt simára dolgoztam, majd vékonyan kiolajozott tálba tettem. Tetejére folpackot borítottam, és reggelig feléje se néztem. Ez idő alatt megkelt, majd összeesett, és ekkor lett kiváló alapanyag belőle.

Másnap reggeli hozzávalók:
  • 2 dl tejsavó (ennek hiányában víz vagy a 2 dl vízben elkeverünk 1 ek. tejsavóport)
  • 30 gramm olvasztott vaj
  • 300 gramm BL 80 kenyérliszt
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 1 tk. só
  • 10 gramm friss élesztő
  • és az összes öregtészta tegnap estéről
  • tetejére ízlés szerint magokat szórhatunk 
Elkészítés: 

Az összes hozzávalóból, egy viszonylag lágyabb tésztát dagasztottam, majd hagytam duplájára kelni.
Ezután lisztezett deszkára borítottam, kör alakúvá nyújtottam és nyolc egyenlő cikkre vágtam. Én a pizzaszelőt használtam hozzá, de egy jó éles kés is megteszi. Mind a nyolc körcikket, a szélesebb végénél kezdve, jó szorosan feltekertem, majd enyhén meghajtva, kifli formára hajtottam. Sütőpapíros tepsibe tettem, és hagytam duplájára kelni. Ez idő alatt a sütőt előmelegítettem 220 fokra, aljába a megszokott vizes lábast tettem, hogy jó gőzös legyen a sütő. Ha a kiflik megkeltek, tetejüket vízzel lespricceltem, és néhányuk tetejére magokat szórtam. Betettem a sütőbe és pirosra sütöttem őket. Ez sütőként változhat, nálam kb. 25 perc alatt lettek szép pirosak. Mikor elkészültek, én még gyengén lespricceltem vízzel, majd a ráccsal együtt kitettem az erkélyre hűlni. 






Jó étvágyat! 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése