Kép

Kép

Kategóriák

2013. április 4., csütörtök

Almás-csirkemájas serpenyő



Nagyon szeretjük a csirkemájat, sokféleképpen elkészíthető-variálható, Apuka nagy kedvence!
Ezt az ételt, kb. fél éve kóstoltam meg először a barátnőmnél, megmondom őszintén, először furcsának tűnt az alma és a csirkemáj kombinációja. Ám mindez csak addig tartott, amíg meg nem kóstoltam! Szerettem volna forrást megjelölni, de sajnos nem akadtam rá, viszont szívesen megköszönném a "feltalálónak"! A neten sok variációja van fent, ennek megfelelően alakítottam és is, a saját ízlésünkre. Azóta igazi kedvenc lett belőle, hol zsályával, hol petrezselyemmel készítem, de a fűszerezés ízlésünknek megfelelően variálható. Igazán harmonikus ízvilág, mindenkinek ajánlom!

Hozzávalók:
  • 1 ek. kacsa vagy libazsír
  • 2 nagyobb fej lilahagyma
  • kb. fél kiló alma
  • 70 dkg csirkemáj
  • 1 dl almabor
  • 1 csokor petrezselyem vagy zsálya
  • só, bors
  • pár szem pirított dió
Elkészítés:

Egy serpenyőben felolvasztjuk a zsírt, és ha elérte a megfelelő hőfokot, hozzáadjuk a felszeletelt lilahagymát. Pár percig pároljuk, majd rádobjuk a nagyobb darabokra vágott csirkemájat és lepirítjuk. Ha ezzel kész vagyunk, borsozzuk, hozzáadjuk a magházától megszabadított, cikkekre vágott almát, és felöntjük az almaborral. rázogatva addig sütjük, míg a máj megpuhul, és az alma egy kicsit összeesik. Rádobjuk az apróra vágott petrezselymet, sózzuk és zsírjára pirítjuk. Ha zsályát használok, akkor a felforrósított zsiradékba először azt dobom bele, majd kiszedve és félretéve következik a hagyma, máj, alma stb....
Tálaláskor megszórom pár szem pirított dióval, friss almaszeletekkel és lilahagyma csíkokkal díszítem.
Burgonyapürével, hagymáskrumplival vagy hercegnő burgonyával tálalom.








Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése